Over deze blog

Wij willen een platform aanbieden waar patiënten en hun omgeving hun eigen verhalen kunnen brengen. Lees hier wat je nog allemaal op de blog kunt vinden.

Waarom deze blog?

In elke actie die Takeda onderneemt en elke beslissing die wordt genomen, wordt rekening gehouden met de bedrijfsfilosofie die de patiënt centraal plaatst. Takeda wil haar filosofie, waarden en normen omzetten in de praktijk met concrete initiatieven. Zonder daarbij voorbij te gaan aan het feit dat Takeda een bedrijf is dat commerciële producten op de markt brengt. Onder andere voor chronische inflammatoire darmontstekingen, ook bekend als Inflammatory Bowel Disease, kortweg IBD. Zowel de ziekte van Crohn als colitis ulcerosa zijn IBD’s.

Deze blog is één van deze patiëntgerichte initiatieven.

Wat vinden we op de blog?

Er bestaan inderdaad al vele tools voor de IBD community. Naast heel wat informatieve (medische) websites, vind je ook informatie op websites van hospitalen en patiëntenorganisaties, forums, social media communities enz. We willen met deze blog zo weinig mogelijk in hun vaarwater komen. Het zijn nuttige instrumenten voor IBD-patiënten om zich te informeren en te versterken.

Deze blog heeft een ander doel: namelijk een platform aanbieden waar patiënten en hun omgeving hun eigen authentieke verhalen kunnen brengen. We willen de patiënten via deze weg sterker maken en bewustwording creëren rond IBD.

Takeda gaat hier verder dan alleen het aanreiken van medische oplossingen. We weten dat IBD-patiënten zoeken naar informatie en steun van mensen die aan dezelfde ziekte lijden. Via persoonlijke verhalen willen we de context van de ziekte schetsen waarbij we ons minder richten op medische informatie. Zo proberen we het leven van de IBD-patiënt en de omgeving comfortabeler te maken.

 

 

Deel deze pagina

Iris over ...


Iris is onze Takeda reporter